Téma prezentace: Výchovné zaměstnání u dětí
Typ souboru: prezentace PPTX
Přidal(a): tyna
Popis materiálu:
Tato prezentace se zabývá jednoduchou, ale významnou otázkou: Jak správně zabavit děti určitého věku? odpověď na ni najdete uvnitř.
Osnova:
- Výchovné zaměstnání
- Věk dětí
- Školní věk
- 7 let
- Počet dětí
- 14 dětí ( budou si ve dvojicích navzájem pomáhat)
- Prostředí
- Kde?
- Třída ve škole
- Příprava prostředí:
- Uklizená třída
- Vyvětráno
- Dobré osvětlení
Příprava pomůcek:
- Folie na stůl, tempery, kelímek na vodu, štětce, obyčejná tužka, nůžky (bezpečnost), tvrdé papíry, věci na ozdobení.
- Příprava dětí
- Dětem vysvětlíme, co budou dělat.
- Řekneme jim, proč to budou dělat(motivujeme děti: ,,Bude karneval a každý si vyrobí nějakou masku…
- Ukážeme jim nějaké šablony.
- Řekneme jim, že kdo bude rychle hotový , tak pomůže druhému ve dvojici.
- Kdyby potřebovali pomoc, tak jim pomůžeme.
- Vyzveme děti, aby se šly převléknout do zástěr (aby se neumazaly)
Pracovní výchova
- Konstruktivní hra –výroba karnevalové masky.
- Co se u dítěte rozvíjí? Rozvíjí se jemná motorika-zlepšování obratnosti ve stříhání s nůžkami, přesné obkreslování ‚šablony. Představivost, fantazie, myšlení a pozornost.
Jak to bude probíhat?
- Dětem ukážeme různé šablony…….vyberou si některou a tu si obkreslí.
- Potom si ji vystřihnou….domalují si na šablonu místo pro oči a ústa.
- Zvolí si vhodnou barvu a masku si vybarví pomocí temper.
- Nechají zaschnout a potom si ji pomocí různých věcí dozdobí .
- Dětem dopomáháme, když jim to nejde( snažíme se, aby ale pracovali samostatně)
- Po skončení si každý uklidí pomůcky a řádně umyje ruce.
- Délka zaměstnání
- Záměrná pozornost: 15-30 min (spíše 30 min-pokud je to baví tak vydrží i déle)
- Hračka z dětství
- Lego
- Konstruktivní hra: rozvíjí se fantazie, tvořivost, jemná motorika.
- Začíná u batolete ( lego dát dětem déle- malé součástky-ke konci 3.roku.)
- Hračky
- Chrastítko: kojenecké období-29den-1 rok-stimuluje všech pět smyslů, rozvíjí myšlení.
- Malá knížka se zvířátky: batolecí období-sami už dokáží ukázat : kolem 1,5 roku-vyvolávají u dítěte citovou odezvu a představy.
- Maňásek-kojenecké období a začátek batolecího (ke konci 1.roku-2roky)
- Říkadla: znají pár veršů-konec batolecího období-36 měsíců-rozvoj myšlení a paměti
- Házení kostek do různých otvorů: mladší batolecího období(1-2 roky)-rozvoj myšlení
- Skládačka z kroužků-mladší batolecí období:1-2 roky-konstruktivní hra: rozvíjí se jemná motorika, fantazie a představivost.