Generic selectors
Pouze přesné výsledky
Hledat v názvech
Hledat v popisku
Post Type Selectors
Vybrat obor
Anglický jazyk
Biologie a zdravotnictví
Český jazyk a literatura
Chemie a biochemie
Dějepis a dějiny umění
Ekonomie a účetnictví
Francouzský jazyk
Fyzika a elektrotechnika
Hotelnictví a cestovní ruch
Informatika
Magazín
Management a marketing
Matematika
Německý jazyk
Ostatní
Právo
Rady a návody
Španělský jazyk
Společenské vědy
Zeměpis a geologie

Výchovné zaměstnání u dětí

Téma prezentace: Výchovné zaměstnání u dětí
Typ souboru: prezentace PPTX
Přidal(a): tyna
 


 
Popis materiálu:
Tato prezentace se zabývá jednoduchou, ale významnou otázkou: Jak správně zabavit děti určitého věku? odpověď na ni najdete uvnitř.
 
Osnova:

  • Výchovné zaměstnání
  • Věk dětí
  • Školní věk
  • 7 let
  • Počet dětí
  • 14 dětí ( budou si ve dvojicích navzájem pomáhat)
  • Prostředí
  • Kde?
  • Třída ve škole
  • Příprava prostředí:
  • Uklizená třída
  • Vyvětráno
  • Dobré osvětlení

 
Příprava pomůcek:

  • Folie na stůl, tempery, kelímek na vodu, štětce, obyčejná tužka, nůžky (bezpečnost), tvrdé papíry, věci na ozdobení.
  • Příprava dětí
  • Dětem vysvětlíme, co budou dělat.
  • Řekneme jim, proč to budou dělat(motivujeme děti: ,,Bude karneval a každý si vyrobí nějakou masku…
  • Ukážeme jim nějaké šablony.
  • Řekneme jim, že kdo bude rychle hotový , tak pomůže druhému ve dvojici.
  • Kdyby potřebovali pomoc, tak jim pomůžeme.
  • Vyzveme děti, aby se šly převléknout do zástěr (aby se neumazaly)

 
Pracovní výchova

  • Konstruktivní hra –výroba karnevalové masky.
  • Co se u dítěte rozvíjí? Rozvíjí se jemná motorika-zlepšování obratnosti ve stříhání s nůžkami, přesné obkreslování ‚šablony. Představivost, fantazie, myšlení a pozornost.

 
Jak to bude probíhat?

  • Dětem ukážeme různé šablony…….vyberou si některou a tu si obkreslí.
  • Potom si ji vystřihnou….domalují si na šablonu místo pro oči a ústa.
  • Zvolí si vhodnou barvu a masku si vybarví pomocí temper.
  • Nechají zaschnout a potom si ji pomocí různých věcí dozdobí .
  • Dětem dopomáháme, když jim to nejde( snažíme se, aby ale pracovali samostatně)
  • Po skončení si každý uklidí pomůcky a řádně umyje ruce.
  • Délka zaměstnání
  • Záměrná pozornost: 15-30 min (spíše 30 min-pokud je to baví tak vydrží i déle)

 

  • Hračka z dětství
  • Lego
  • Konstruktivní hra: rozvíjí se fantazie, tvořivost, jemná motorika.
  • Začíná u batolete ( lego dát dětem déle- malé součástky-ke konci 3.roku.)
  • Hračky
  • Chrastítko: kojenecké období-29den-1 rok-stimuluje všech pět smyslů, rozvíjí myšlení.
  • Malá knížka se zvířátky: batolecí období-sami už dokáží ukázat : kolem 1,5 roku-vyvolávají u dítěte citovou odezvu a představy.
  • Maňásek-kojenecké období a začátek batolecího (ke konci 1.roku-2roky)

 

  • Říkadla: znají pár veršů-konec batolecího období-36 měsíců-rozvoj myšlení a paměti
  • Házení kostek do různých otvorů: mladší batolecího období(1-2 roky)-rozvoj myšlení
  • Skládačka z kroužků-mladší batolecí období:1-2 roky-konstruktivní hra: rozvíjí se jemná motorika, fantazie a představivost.