Oživení prezentace s použitím nejrůznějších technik

TECHNIKY PRO OŽIVENÍ PREZENTACE

V tomto textu si ukážeme nápady, které pomohou oživit vaši prezentaci. Váš projev by měl publikum především zaujmout a lidé by si z něho měli zapamatovat co nejvíce, zkrátka přínosnost přednášky zde hraje velkou roli pro váš další úspěch. Moderní doba jde dopředu, máme velké technické možnosti a od klasického předčítání velkého množství textu se již dávno upustilo. Vyzkoušejte některý z následujících způsobů, jak interaktivně zapojit diváka či jak ozvláštnit váš projev, a pak už je sledujte reakce, zda byl pokus úspěšný.

 

Brainstorming

Jedná se o aktivitu, při které vyzvete publikum ke spolupráci. Vy zadáte téma nebo řešený problém, diváci k němu mohou říkat veškerá slova, myšlenky a postřehy, co je právě napadnou, a vy vše zapisujete na tabuli. Vznikne jakýsi prostor, který zobrazí myšlení vašeho publika, společně pak budete jednotlivé výrazy třídit, diskutovat a řešit. Jde o velmi zajímavou záležitost, protože každého většinou napadají jiné poznatky, takže ve skutečnosti získáte spoustu různých pohledů na danou problematiku.

 

Skupinová práce

Nechte diváky taky trochu pracovat. Zadejte jednoduchý úkol či otázku a rozdělte je náhodně do stejně početných skupin, ve kterých úkol zpracují. Následně porovnejte společně všechny výsledky. Skupinová práce má tu výhodu, že se vaše publikum mezi sebou lépe pozná, a možná bude otevřenější a bude se méně stydět, než kdybyste nechali úkol zpracovat jednotlivce. Po delším výkladu všichni trochu aktivity jistě ocení. Jen dejte pozor na rozdělení skupinek. Můžete například rozdat kartičky s čísly, podle kterých proběhne rozřazení. Často totiž budou kamarádi sedět vedle sebe, a bude lepší, když se lidé promíchají a poznají.

 

Otázky a odměny

Víme, že je to možná trochu dětinské, ale to, že lidé rádi dostávají dárky, je fakt, se kterým nikdo z nás nic nenadělá. Nevěřili byste tomu, jak příslib odměny dokáže zvýšit úroveň aktivity. Proto si připravte otázky k tématu, a k tomu také maličkosti. Může se jednat o bonbony, odznáčky, propisky nebo něco, co nějak souvisí s vaší prezentací. Pokládejte otázky a za správnou odpověď danou osobu odměňte. Tuto taktiku můžete zvolit buď v průběhu prezentace na odlehčení ve chvíli, kdy vidíte, že pozornost vašeho publika upadá, anebo před závěrem, kdy může skvěle pomoci rozproudit závěrečnou diskuzi.