Generic selectors
Pouze přesné výsledky
Hledat v názvech
Hledat v popisku
Post Type Selectors
Vybrat obor
Anglický jazyk
Biologie a zdravotnictví
Český jazyk a literatura
Chemie a biochemie
Dějepis a dějiny umění
Ekonomie a účetnictví
Francouzský jazyk
Fyzika a elektrotechnika
Hotelnictví a cestovní ruch
Informatika
Magazín
Management a marketing
Matematika
Německý jazyk
Ostatní
Právo
Rady a návody
Španělský jazyk
Společenské vědy
Zeměpis a geologie

Monopolistická Konkurence

Předmět:
Ekonomika
Autor:
Tereza Šmiřáková
Typ souboru:
Prezentace PPTX



Obsah prezentace:

Monopolistická konkurence je typ trhu, kde se nachází mnoho malých a středně velkých firem, nabízejících podobné, ale mírně diferencované produkty. Na příkladu trhu s kávou je patrné, že firmy jako Starbucks, Costa Coffee nebo lokální kavárny soutěží o zákazníky pomocí brandingových strategií a marketingu. Zákazníci jsou ochotni platit vyšší ceny za produkty spojené s určitou značkou nebo kvalitou. Diferenciaci produktů zajišťuje především branding a marketingové strategie, jako je tvorba značky a reklamní kampaně. Na rozdíl od monopolu a oligopolu, kde dominují pouze několik málo velkých hráčů, je monopolistická konkurence charakterizována přítomností mnoha různých firem.