Téma prezentace: Jak hraní her ovlivňuje naši mysl
Typ souboru: prezentace PPTX
Přidal(a): sedahodis
Popis materiálu:
Tato prezentace představuje další pohled na hraní PC her. Zaměřuje se především na pozitivní a negativní vlivy této činnosti na naši mysl.
Osnova:
Jak hraní her ovlivňuje naší mysl
“Vyplýtvala se spousta pozornosti na zjišťování, jakým způsobem nás tyhle věci mění v zabijácké stroje,“ řekl počítačový analytik Joshua Lewis z Kalifornské univerzity, který studoval 2000 hráčů počítačových her. „Ale nevěnovalo se dost pozornosti mimořádným a výjimečným schopnostem, které tyto videohry krom násilí mají,“ dodal.
Pozitiva
Lidé, kteří hráli akční videohry a počítačové hry, se rozhodují o 25 procent rychleji než jiní, aniž by se zhoršila správnost či přesnost jejich rozhodnutí.
Zkušení hráči dokážou věnovat pozornost více než šesti věcem najednou, aniž by byli zmatení, zatímco „nehráč“ pojme jen čtyři věci najednou, uvedli vědci z Rochesterské univerzity v New Yorku.
Ženy ,které hrají hry jsou lépe schopné v duchu pracovat s 3D objekty, což je schopnost, v níž jsou jinak lepší muži.
Negativa
Dlouhodobé hraní, omezuje části mozku odpovědné za emoce.
Studie zjistily spojitost mezi závislostí na hrách a nadváhou, introvertností a sklony k depresi.
Kreativita
Studie zjistily, že prakticky jakákoli počítačová hra podporuje kreativitu dětí.
O tom informoval například výzkum Michiganské státní univerzity. Tříletá studie zhruba 500 středoškoláků zjistila, že čím víc děti hrály, tím lepší byly jejich výsledky v standardizovaných testech tvůrčích schopností, a to bez ohledu na jejich rasu, pohlaví nebo druh hry. Naopak používání mobilních telefonů, internetu nebo počítačů k jiné činnosti podobný dopad na tvůrčí schopnosti nemělo, dodali vědci.
“K našemu překvapení vůbec nezáleželo na tom, jestli hrály agresivní hry nebo sportovní, ani trochu,“ řekla psycholožka Linda Jacksonová, která studii na 20 středních školách v Michiganu vedla.
“Počítačové hry vám mění mozek,“
Teorie psychologa Wisconsinské univerzity Shawn Green, který studuje to, jakým způsobem elektronické hry ovlivňují schopnosti lidí.
Stejně to například funguje, když se člověk učí číst, hrát na klavír, anebo vyznat se v ulicích Praha. Mocná kombinace soustředění a návalů uspokojení předávaných neurotransmitery, jako je dopamin, posiluje nervové dráhy hodně podobným způsobem, jako cvičení posiluje svaly. Ale „hry rozhodně brnkají na systém odměn způsobem, jaký ne všechny aktivity mají“, dodal.